Hiri Mugikortasun Iraunkorraren Planaren diagnostikoa aurkeztu du Ermuak

22.06.22
Hirigintza

Ermuko Udala Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Plana (PMUS) egiteko prozesuan murgilduta dago. Plan horrek herritarren bizi-kalitatea hobetzen lagunduko du, eta hainbat alderdi aztertuko ditu, hala nola hiri-ingurumena, osasuna eta segurtasuna.

Astearte honetan Ermuko mugikortasunaren diagnostikoa aurkeztu da, egungo egoeraren lehen argazkia, lurraldea, mugikortasun sareak, herritarren eskaerak eta horiekin lotutako beste esparru batzuk aztertzen dituena.

Mcrit Multicriteria Planning enpresak egin du diagnostikoa, eta Udalbatzaren aurrean eman dira xehetasun guztiak Informazio Batzordean. PMUSen lehen fase honetan Ermuko herritarrek parte hartzeko aukera izan dute, pertsona guztiei irekitako inkesta baten eta tokiko kolektiboei egindako elkarrizketa sektorialen bidez. Horrela, herritarrek udalerriko mugikortasunaren egoerari buruz duten iritzia eta pertzepzioa jaso ahal izan da.

Judith Requena Mcrit enpresako mugikortasun-planetako espezialistak prozesu honetan bildutako datuak eta ikerketaren ondorio nagusiak aurkeztu ditu. Honakoak dira puntu nagusiak:

  • Lurralde-azterketa eta egoera sozioekonomikoa: Ermuan biztanleria-dentsitatea oso handia da (2.433 biztanle km2-ko), eta, beraz, garatzen diren jarduketek eraginkortasun handia izan dezakete. Oinezko eta bizikletazko irisgarritasuna zaila da udalerriaren orografiagatik, eta lotura nagusiak Eibarrekin egiten dira.
  • Motorrik gabeko desplazamenduak: herri barruan oinez egiten dira joan-etorri gehienak, oinezkoentzako sarea egokia da eta herri arteko desplazamenduetan ere nolabaiteko presentzia dute (Eibarrerantz, adibidez). Bizikletaren erabilera ia hutsala da, azpiegitura espezifiko gutxi daude horretarako, eta bizikletak eta ibilgailu pribatuak batera egotea ez da erraza zenbait ibilbidetan, trafiko astuna dela eta.
  • Garraio publikoa: Ermuak eskaintza publiko ona du lotura nagusietarako. Hiriarteko autobus-zerbitzuek bide-sare nagusia erabiltzen dute, eta ez diete estaldurarik ematen udalerriko gune eta ekipamendu batzuei, hala nola osasun-zentroari. Autobus-geltokien irisgarritasuna, gehien erabiltzen den garraiobidea, ona da.
  • Motordun ibilgailuak: ibilgailu astunen trafikoa handia da Seigarren Mendeurrenan eta Zeharkalen, eta hori murriztu egingo litzateke mendebaldeko saihesbidearen eraikuntzarekin. Motordun ibilgailuen guztizko bolumenak behera egin du azken 10 urteetan, baina aparkatzeko presio handia eta okupazio handiak daude oraindik ia egun osoan.

Kontsulta ezazu hemen memoria osoa

Herriko mapak

Herritarren parte-hartzea

Planaren lehen faseari amaiera ematen dion diagnostiko sakon horren ondoren, hurrengo etapan helburu espezifikoak eta agertokiak zehaztuko dira, eta lan horrek hilabeteko iraupena izango du, gutxi gorabehera. Ondoren, Hiri Mugikortasun Jasangarriko Plana bera lantzen hasiko da, eta jendaurreko informazioaren eta kanpoko ekarpenen fase berri baten ondoren, haren azken bertsioa idatziko da.

Informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu Ermuko PMUSen webgunea.

Lotutako albisteak

Imagen
14.02.25
San Pelaio kalearen oinezkoentzako guneko hiri-altzariak berritu dira

Zerbitzuen alorrak hondatutako eta mantenua behar zuten 22 banku ordezkatu ditu, beste banku birziklatu eta jasangarriago berri batzuk ipiniz
Imagen
20.01.25
Gipuzkoa Etorbideko argiteriaren zati bat matxuratuta dago

Brigada lanean ari da 6-36 bitarteko zenbakien tartea ilunpetan mantentzen duen linea berrezartzeko
Imagen
15.01.25
Saihesbidearen bigarren fasea eta garraio astunetik desbideratzeko azterlana aurrera doaz

Alkatea eta Foru diputatua bildu egin dira gaur, bi gai horiez hitz egiteko